top of page
  • Poza scriitoruluiOana Stroe

Ozonoterapia



In cautarea mea de a-mi imbunatati calitatea vietii si a diminua din dureri, am aflat ca la Viena ozonoterapia este una din metodele folosite in unele clinici alternative.


Cand iti este greu sa mergi si pana in parc, harta se dilata si Viena devine un punct foarte indepartat. Iar costurile din acele clinici sunt oricum greu de suportat.


Ce este ozonoterapia de fapt?

Este o terapie alternativa in care se foloseste un amestec de oxigen si ozon. Ea este folosita ca o alternativa a tratamentului medicamentos pentru hernia de disc, spondiloza cervicala, artroza si multe alte tipuri de durere.


Sportivii de performanta o folosesc pentru reducerea durerii si refacerea cartilajelor. Acest lucru m-a tentat mult, micsorarea durerilor de oase cat si a celor musculare, datorate posturii defectoase pe care o am in urma operatiei, sunt elemente de care ma lovesc minut de minut.


Este o procedura controversata in SUA si cu sustinatori si raspandire a terapiilor in Europa si in fosta Uniune Sovietica. Totusi eu am decis sa incerc. La noi a aparut relativ recent.

Cu siguranta nu este o procedura care sa te vindece de cancer.


Cu ce ma ajuta?

Prin metodele de tratament tesutul primeste un amestec bazat pe oxigen si ozon, elemente esentiale la nivel celular. Am gasit printre beneficiile ozonoterapiei atat detoxifierea organismului, cat si stimularea imunitatii. Exact ceea ce avem nevoie si in cazul cancerului.


In Romania unde pot sa fac?

Am gasit cateva clinici in Bucuresti in care se fac proceduri de ozonoterapie. In toate tratamentul se face ambulatoriu. Important este sa mergi la un cabinet medical specializat pe ozonoterapie si nu la un salon de frumusete ce foloseste ozonoterapia ca procedura anti-aging. Eu merg in cadrul Policlinicii APACA la Integra Medical System.


Am facut o serie de tratamente in primavara, iar efectele benefice s-au pastrat toata vara. Tratamentul trebuie sa contina minimum 10 sedinte. La mine efectele puternice au inceput sa se simta dupa 3 sedinte.


Procedurile pe care le fac sunt infiltratii locale subcutanate si insuflatii rectale. Infiltratiile locale subcutanate sunt foarte putin dureroase, sau in cazul in care locul este foarte sensibil, durerea nu este foarte mult accentuata. Eu o accept fara ezitare pentru ca am vazut ca ulterior imi este foarte bine.


Am avut sansa sa gasesc un medic bun si care mai are experienta cu pacienti oncologici. A vazut efectele pozitive ale tratamentului asupra pacientilor, crede in el si este dornic sa ajute.


Este genul de medic care este foarte atent la evolutia pacientului si adapteaza tratamentul in functie de nevoi. Il recomand cu toata caldura. Este vorba despre Dr.Victor Taran.


Insuflatia rectala consta in introducerea unei cantitati de ozon pe cale rectala cu ajutorul unei sonde. Nu este deloc dureroasa. Petreci o jumatate de ora linistita cu tine. Se pare ca are efectul cel mai mare asupra intregului organism, ozonul absorbindu-se prin colon.


Efectele asupra organismului meu au fost evidente. De la doza de 3 pastile pentru durere pe zi am trecut la 1 pastila, maximum 2 si cu prag de durere mult mai suportabil. Am putut sa uit o perioada destul de indelungata de durerile puternice de coaste, iar cele de coloana s-au micsorat in intensitate. Am dormit mai bine.

De la operatie am ramas cu o usora imobilitate in zona cervicala si nu mai pot sa ma uit peste umar. In urma infiltratiilor s-a mai marit un pic mobilitatea si acum pot sa intorc capul partial in lateral.


Ca sa "fie tacamul complet", din perioada in care faceam patinaj artistic am artroza la degetul mare de la piciorul drept (cel pe care faceam sariturile). Durerile sunt puternice, iar in perioada primaverii sau cand merg mult sau cand picioarele se umfla, degetul se blocheaza. Cu aceste infiltratii am reusit sa ma ajut si nu mai am dureri nici la degetul de la picior.


In general, in timpul tratamentului si dupa ozonoterapie am mai multa energie si scap de senzatia de oboseala permanenta. La mine efectele tratamentului au durat cca. 3-4 luni, dar el poate fi refacut dupa un interval de timp. Costurile pe baza de abonament sunt acceptabile.


Este o varianta prin care eu am reusit sa imi imbunatatesc calitatea vietii. Efectele au fost vizibile. Cand viata este mai usoara parca si starea de bine si de bucurie devine mai pregnanta.



2 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate
bottom of page