top of page
  • Poza scriitoruluiOana Stroe

Vreau si Pot. Exercitii mentale.


Mi-am propus anul acesta sa fac sport sustinut. Si gandul acesta proaspat incoltit nu imi mai da pace.


Bineinteles ca au inceput sa treaca zile

„ grele” in care daca reuseam sa imi fac portia de mers pe jos afara eram bucuroasa.


Am inceput sa simt cum sub aceasta forma promisiunea mea o sa fie incalcata. Cu scuze plauzibile.

Dar totusi scuze.


Caci atata timp cat nu faci absolut tot ce se poate ca sa iti atingi scopul consider ca doar te lamentezi.


Va amintiti cum ne amuzam in copilarie de persoanele mai in varsta care se vaitau de schimbarea vremii? Unii dintre ei devenea chiar „meteorologul de servici” al familiei.


Nu mai radeti, caci este o realitate. O realitate cu care la un moment dat o sa va infruntati.


Intr-o zi i-am spus medicului oncolog in gluma si cu jena „ Domnul doctor, parca asi fi o baba care se vaita de dureri mai accentuate atunci cand e vremea urata. Banuiesc ca acesta este un mit, la ceea ce am eu nu ar putea sa ma afecteze vremea .|”


Am aflat ca este adevarat, oamenii cu probleme de sanatate cronice suporta modificari de stare in functie de vreme, de presiunea atmosferica.


Cancerul de oase este o boala foarte dureroasa. Durerile de oase nu se aseamana cu alta durere din corp. Am invatat insa sa o “pacalesc”. Prin meditatie sau medicatie.

Cum sa fac totusi sa nu renunt la sport? Iarna e lunga... Si am gasit o solutie care la mine functioneza!


Cred cu tarie in puterea mintii. Si a dorintei. Dorinta daca este sustinuta si de vointa poate „muta si muntii din loc”.


In zilele grele, dupa ce reusesc sa ma ridic din pat si sa ma mobilizez incep sa fac mental niste exercitii. Cu siguranta ati citit cu totii despre aceste exercitii mentale .

Ca in orice sport ele trebuie exersate.


Incep prin afirmatii legate de ceea ce vreau sa fac. La inceput stand jos sau chiar culcata. Cu respiratie abdominala. Este extrem de importanta respiratia corecta.


In general, dupa 10 minute de afirmatii in pozitie statica, ma ridic si incep sa merg facand aceleasi afirmatii. Afirmatiile mele nu sunt genul de afirmatii pozitive . Sunt stric legate de ceea ce doresc sa fac (exercitii sportive).


Sunt zile in care nu raman decat la nivelul de a face afirmatii mergand. Jumatate de ora.


Credeti-ma ca nu e usor sa mergi atat facand in acelasi timp „ exercitii mentale” . Cel mai greu este sa devi centrat doar pe acest lucru.


De cele mai multe ori, desi incep aceste exercitii intr-o stare fizica dificila, la finalul afirmatiilor pot sa ma asez pe bicicleta si sa continui exercitiile in mod real.


Este o metoda pe care o folosesc si da rezultate!


Asadar, nu mai am nici o scuza ca anul acesta sa nu fac sport.



2 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate
bottom of page